rk-japan-web

Nu er Rasmus Klumps rejse officiel

12.11.2014

126 millioner japanere får nu selskab af en lille bjørn – fra Danmark.

Han hedder Rasmus Klump - også i Japan. De er nemlig vilde med Danmark og med figurer. Og om få dage lander Rasmus Klump så i Tokyo på mobilcovers, nøgleringe, krus og masser af andet merchandise – klar til et julemarked med 100.000 besøgende. Om dagen.

"Japan er jo et meget stort marked, så det kan åbne mange muligheder for Egmont, som i forvejen er i 30 lande. Så vi er glade og spændte på den videre udvikling," siger Michael Benzon, som er head of licensing i Egmont Publishing.

Rasmus Klump skal lanceres på et presseevent i Tokyo den 17. november, samme dag, som bjørnen fylder 63 år. Og her skal blandt andre den danske ambassadør holde tale. I første omgang er målgruppen de voksne. Nærmere betegnet 20-40 årige – kvinder:

"En del af dem har selvfølgelig børn. Men det er kvinderne, der kan skabe en hype," siger Michael Benzon, som henviser til, hvordan japanske kvinder ynder at smykke sig med figurer som Hello Kitty.

Udover at være fint repræsenteret med over 30 produkter på det store og prestigefyldte Scandinavian Christmas Market i Hankyu Umeda Department Store fra 25. november og frem til jul, vil Rasmus Klump også være at finde i Illums 12 butikker i Japan.

"Og der er flere andre danske mærkevarer, som gerne vil arbejde sammen med os," siger Michael Benzon uden dog at ville sætte navne på endnu.