henrikalmskoug-perkjellander-jimmyjakobsson-20banner

Egmont investerer i Sveriges største Facebook-bureau

11.01.2018

Egmont Publishing investerer i det førende sociale marketing bureau Ingager. Dermed forstærker Egmont sin nordiske satsning på digitale marketing-services.

Adm. dir. i Egmont Publishing Sverige, Per Kjellander, flankeret af Ingagers to grundlæggere Henrik Almskoug (tv.) og Jimmy Jakobsson (th.)

Ingager er Sveriges største digitale marketing bureau med fokus på Facebook og Instagram. De er specialister i at rådgive og eksekvere strategien for de virksomheder og organisationer, som vil gøre sig gældende på de to sociale medier. I takt med, at annoncørerne gennem årene har øget deres tilstedeværelse på Facebook, er Ingager vokset markant.

Egmont bliver den største aktionær i ejerkredsen og vil sameje selskabet med en række ledende medarbejdere i selskabet, heriblandt stifterne.

”Ingager passer perfekt ind i vores portefølje af selskaber inden for digitale marketing-services, hvor ambitionen er, at vi skal være førende i Norden. Ingager er et succesfuldt og veldrevet selskab, som er vokset hurtigt. De leverer effektive kampagner og skaber langsigtet værdi for deres kunder, og vi ser frem til at bidrage til deres fortsatte udvikling,” siger CEO i Egmont Publishing, Torsten Bjerre Rasmussen.

Stærk og langsigtet delejer
Ingager blev grundlagt i 2011 af Jimmy Jakobsson og Henrik Almskoug. Formålet var dengang som nu at øge kundernes salg og kendskabsgrad via Facebook og Instagram ved brug af specialkompetencer, databaserede beslutningsgrundlag og stærkt indhold.

Ingager har i dag 55 ansatte og kontorer i både Stockholm og Berlin. Virksomheden omsætter for ca. 100 mio. svenske kroner.

”Vi har ledt efter en stærk delejer med et langsigtet perspektiv – og netop det får vi med Egmont. Sammen skal vi styrke tilbuddene til vores kunder, udvikle virksomheden og udbygge en attraktiv arbejdsplads,” siger Jimmy Jakobsson, CEO og medstifter af Ingager.

Egmonts forretningsområde Marketing Services fokuserer på digital kommunikation og content marketing og omfatter delejerskab i flere ledende nordiske virksomheder herunder danske s360, nordiske Very Patchwork, svenske Klintberg Niléhn og KAN samt norske Sempro. Den totale omsætning i porteføljeselskaberne voksede i 2017 til over 250 mio. kr  og forventningen til 2018 er, at denne omsætning øges markant.