Jimmy

Egmont Publishings svenske Facebook-bureau laver rekordresultat og udvider til Danmark

29.06.2020

Det svenske bureau Ingager har i 2019 haft sit hidtil bedste år og etablerer sig nu i Danmark med eget kontor.

I ​​2017 købte Egmont Publishing sig ind Ingager, Nordens ledende Facebook-bureau, der hjælper kunder med annoncering på Facebook og Instagram. Egmont Publishing er siden blevet majoritetsejer af Ingager, som i seneste regnskab for 2019 havde det bedste resultat nogensinde. Omsætningen i 2019 steg med 30 procent til godt 120 millioner DKK sammenlignet med 2018, og driftsresultatet blev ca. seks mio. DKK eller en firdobling sammenlignet med året før.

"På trods af corona-pandemien er vi kommet godt fra start i 2020. Tilstrømningen af ​​nye kunder er stabil, og der er samtidig et stærkt fokus på at pleje og udvikle de eksisterende kundeforhold," siger Jimmy Jakobsson, stifter og administrerende direktør for Ingager.

Til august åbner Ingager eget kontor i København, og i den forbindelse er bureauet på jagt flere lokalt ansatte med kommerciel og digital forståelse for annoncering på sociale medier.

- Efterspørgslen efter digitale kommunikations- og marketingtjenester på Facebook og Instagram har aldrig været større. Vi har de værktøjer og avanceret ekspertise, der kræves for at skabe målbare resultater for vores kunder uanset det geografiske marked. Derfor ser vi gode muligheder for at fortsætte med at vokse og udvikle bureauet," siger Jimmy Jakobsson.

Ingager har 65 ansatte fordelt på kontorer i Stockholm og Berlin. Kundeporteføljen inkluderer bl.a. brands som BMW og American Express.

Marketing Services er et af Egmont Publishings strategiske vækstområder med ledende positioner i Danmark, Sverige og Norge. Egmont Publishings portefølje tæller i dag otte virksomheder inden for performance marketing, digital udvikling, brand communication og content marketing. Udover Ingager er Egmont Publishing også medejere af virksomhederne s360, Sempro, KAN, Belong, Klintberg Niléhn, MarkedsPartner og Okto.