Torsten Bjerre Rasmussen

Egmont styrker sin e-commerce position

09.01.2020

Egmont Publishing køber en majoritetsandel i Norges største onlinebutik for garn og strikketilbehør, Garnius.no. Målsætningen er at gøre Garnius til en førende nordisk spiller.

”Vi har en stærk portefølje af e-handelsvirksomheder og investerer nu yderligere i et af vores vækstfirmaer ved at øge ejerandelen i Garnius. Vi købte os ind i 2018 og har siden haft et fortrinligt samarbejde med stifterne. Netop målgruppen omkring garn og strik er et segment, som vi i forvejen er stærke på i flere af vores medier,” siger Torsten Bjerre Rasmussen, CEO i Egmont Publishing.

Garnius.no blev etableret af Stein Inge Svensen i januar 2016 og omsatte i 2019 for ca. 120 millioner NOK. Virksomheden har indtaget en førende position online i Norge ved at tilbyde kvalitetsgarn til fornuftige priser. Som det første marked uden for Norge blev det danske site for nyligt lanceret i Danmark, og det er planen i 2020 at lancere Garnius bådeSverige og Finland.

Egmont har investeret i e-handel siden 2013, og har i dag et centralt team på ti personer dedikeret til udvikling af e-handelsvirksomheder. Egmonts portefølje består af nordiske virksomheder med en samlet omsætning på over tre milliarder DKK i 2019 og inkluderer Jollyroom, Bagaren och Kocken, Outnorth, Fjellsport, Med24, Nicehair og Garnius.
 

Kontakt
Torsten Bjerre Rasmussen, CEO Egmont Publishing, 2128 3010
Cato Broberg, chef for e-commerce i Egmont Publishing, +47 918 15 295
Stein Inge Svensen, stifter af Garnius.no, +47 922 83 604